joi, 30 iulie 2020

CHATEAU VILLANDRY



CHATEAU DE VILLANDRY
Castelul de Villandry este un amestec intim de arhitectură și grădini, situat la 15 km vest de Tours, în departamentul francez Indre-et-Loire, în regiunea Centre-Val de Loire.
Ultimul dintre marile palate care au fost construite pe malurile Loarei în sec.al 16-lea, Château de Villandry, aduce o notă finală cercetării primei Renașteri franceze, anunțând în același timp realizările castelului Ancy-le-Franc (Burgundia) și ale lui Ecouen (Île-de-France).
Grădinile actuale ale castelului de Villandry sunt rezultatul unei reconstrucții a domeniului, realizată în 1906 de către doctorul Joachim Carvallo din materiale vechi ale arhitectului Jacques Androuet du Cerceau, creind apoi o grădină tipică renascentistă din sec.al 16-lea.
Acest domeniu ocupă acum o suprafață de peste șase hectare dispuse pe patru niveluri de terase:
Intregul castel și grădinile sale au fost înregistrate pe 12 aprilie 1927 pe lista monumentelor istorice înainte de a fi clasificate definitiv la 4 septembrie 1934. Zona face parte din patrimoniul mondial UNESCO.
Nu departe de valea râului Loara se ridică maiestuosul castel vechi din Villandry. Această clădire datează din timpul Renașterii. Inițial castelul de la Villandry era o fortăreață defensivă. Aici a fost semnat tratatul de pace între cei doi suverani ai celor două mari puteri la acea vreme - Franța și Anglia. In turnul de vest al Castelului de la Villandry, regele Angliei, Henric al II-lea Plantagenet și regele Franței, Philippe-Augustus, au convenit la 4 iulie 1189, să pună capăt ostilităților unul împotriva celuilalt. In același timp, Franța a primit un avantaj semnificativ în cadrul acestui acord. A intrat în stăpânirea ținutului Touraine. Apoi a inclus Normandia, Bretania, Maine, Touraine, Anjou, Poitou și Aquitania. Acest tratat nu numai că a marcat cucerirea ținutului Touraine de către regele Franței, ci și o etapă esențială în triumful monarhiei capețiene asupra marilor seniorii feudale, în primul rând printre acestea cea a  Plantageneților, deci inclusiv imensul domeniu francez poreclit „Imperiul Plantagenet.
Tipic fortificațiilor care s-au dezvoltat până în vremea lui Philippe-Auguste și Richard Inimă de Leu (sfârșitul sec.12 - începutul sec.al 13-lea), Villandry al așa-numitului ev mediu „clasic” (secolul 11 – 13) a fost deja o afacere a „inginerilor”. Până atunci, s-a căutat să se profite de o poziție geografică favorabilă în timp, să se bazeze pe grosimea pereților de apărare și de înălțimea pereților cortinei. Dar progresul poliorceticii (știința cuceririi cetăților legată de numele anticului Demetrios I al Macedoniei, supranumit Poliocertes pentru talentul de cucerire a cetăților, urmaș al lui Antigonos I Monophthalmos, diadoh al lui Alexandru cel Mare) și de difuzarea de mașini  militare ofensive. Eliberându-se de dependența față de un relief protector, cetăți precum Villandry au putut fi ulterior înființate în orice locație, inclusiv pe câmpii și s-a permis astfel, în consecință, dezvoltarea unei noi arhitecturi de natură palațială.
Timp de câteva secole, fortăreața fortificată Villandry a fost cel mai probabil un refugiu pentru soldați, mai degrabă decât un castel elegant, cu camere mari și un interior luxos. Abia la mijlocul anilor 1500, când proprietatea castelului a fost transferată secretarului de stat Francisc I Jean le Breton, această clădire a supraviețuit renașterii sale.
La câteva secole după semnarea tratatului de pace, Jean le Breton a preluat castelul. Această figură proeminentă din statul francez a fost angajată în construcția altor castele și fortificații. Sub conducerea sa, construcția și reconstrucția castelului Fontainebleau se desfășurau. Puțin mai târziu, a condus construcția mărețului Castel de Chambord.
Ghidând, prin ordin al șefului statului, construcția camerelor nu mai puțin luxoase  ca la Chambord și Fontainebleau, Jean le Breton a decis să preia el construcția propriei proprietăți, care să iasă în evidență printre obișnuitele, pentru acea vreme, palate și castele. Planurile sale au inclus construcția unei arhitecturi cu adevărat luxoase, impresionante, neobișnuite pentru Franța, un castel care trebuia să difere prin aspectul său festiv de cetățile dure existente din evul mediu. Pentru a-și transpune ideile în viață, Jean le Breton a ordonat demolarea aproape a tuturor clădirilor vechi din Villandry, cu excepția turnului principal situat în fortăreață (Donjon).
Datorită cunoștințelor și experienței sale, constructorul a reușit să transforme vechiul castel din Villandry într-un palat magnific. Aspectul modern al castelului nu a mai seamănat cu o fortificație. Jean le Breton avea rădăcini scoțiene vechi și a fost capabil să găsească frumusețe și har în lumea din jurul său. Prin urmare, construcția castelului a fost realizată conform schițelor create într-un stil Imperial ușor.
Clădirile Castelului Villandry pe care se văd astăzi au fost construite în 1536. Forma clădirii a fost aleasă sub forma literei P cu două aripi independente. In interiorul clădirilor laterale, există o curte cu vedere la cotul râului Loira. Arhitectura ușoară și grațioasă a fost completată de ferestre mari cu balamale, balustrade, coloane și diverse mulaje din stuc care împodobeau fațadele. Ambele fațade au fost realizate în același stil, dar cu o ușoară asimetrie. Acest lucru a dat clădirii har și ușurință. Castelul părea a pluti în aer.
În prezent, Castelul Villandry este o proprietate privată. Dar ușile castelului sunt întotdeauna deschise vizitatorilor atât în zilele săptămânii, cât și în weekend.
Celebrele grădini Villandry au apărut aici imediat după construcție. Și ele își datorează aspectul aceluiași Jean le Breton.
La un moment dat, el a ocupat funcția de ambasador al Franței în Italia. In această țară minunată din toate punctele de vedere, a făcut cunoștință pentru prima dată cu grădini masive și parcuri bogat decorate cu plante cu flori. Imediat după întoarcerea în patrie, a înființat grădini cu trei niveluri în castelul familiei sale. Așa că au apărut pentru prima dată grădinile din Villandry.
Villandry Garden of Love (Grădina Iubirii) este astăzi un grup masiv de peisaj arhitectural. Caracteristicile sale distinctive:
·         suprafață mare de plantări;
·         alei largi;
·         tarabe cu paturi de flori de-a lungul aleilor și ale potecilor;
·         contururile grădinilor constau în arbuști tăiați frumos.
Grădinile Iubirii din Villandry au trei niveluri:
1.      cel mai înalt nivel este un iaz cu o suprafață de oglindă a apei;
2.      nivelul mijlociu este ocupat de o grădină decorativă cu paturi de flori;
3.      nivelul inferior este folosit în mod tradițional pentru reproducerea legumelor în Franța.
Nu întâmplător grădinile Villandry sunt numite ale dragostei. Formele geometrice și amenajarea plantelor de aici sunt susținute în conformitate cu alegoriile simbolismului iubirii. In special, masivul din nord și vest este plantat sub formă de inimă străpunsă de săgeata Amor. In estul grădinii, plantele sunt aranjate în grupuri al căror aspect se aseamănâ cu coarnele, faunii și alte simboluri ale trădării. In sud, grădinile se transformă fără probleme într-o zonă de pasiune. Aici predomină roșul. Simboluri - flăcări, săbii, duel.
            Grădinile uimitor de frumoase ale castelului Villandry, interiorul luxos și aspectul fermecător, atrag anual atenția a sute de mii de turiști din întreaga lume. Acest lucru nu este deloc surprinzător, aproape fiecare călător după ce a vizitat castelul francez Villandry, împărtășind impresiile sale, vorbește despre o atmosferă uimitoare, literalmente magică, cu care fiecare centimetru al castelului și al pământului din jur este „saturat”. „De îndată ce ajungi pe teritoriul Castelului Villandry, se pare că ai fost transportat cu multe secole în urmă.
Tot ceea ce este în jurul vizitatorului vorbește despre lux, de un gust deosebit, despre dorința unei persoane de a crea un interior unic, care nu are nicio egalitate în lume ”- aceste cuvinte pot fi auzite de la oameni care au reușit deja să viziteze elegantul Castel din Villandry„ cu succes ”situat pe malul celor mai îndepărtate maluri ale frumosului râu francez Loire, lângă orașul Tours.
Cu toate acestea, în echitate, merită remarcat faptul că Franța este bogată în monumente istorice de istorie și arhitectură, însă castelul din Villandry se numără printre numărul selectat de castele ale Loarei, care, desigur, nu poate decât să afecteze popularitatea sa în rândul turiștilor și persoanelor care doresc să învețe mai multe despre istoria Franței, despre trăsături ale culturii sale, despre tradiții naționale.
Nu se știe cu siguranță cât a durat construcția noii clădiri, cu toate acestea, data de începere a construcției în surse istorice este listată ca fiind anul 1536. După ce a nivelat castelul antic, Jean le Breton a ridicat o nouă clădire care seamănă cu o potcoavă în formă deschisă, a cărei intrare principală are vedere spre faimoasa Loare. Potrivit multor arhitecți moderni, cele două „aripi” ale clădirii sunt realizate în stilul clasic al Renașterii. Ferestrele de dimensiuni destul de impresionante sunt tipice pentru ele, încadrate de stâlpi (jumătate de coloane), încoronați cu majuscule; bucle spiralate cu așa-numitul „ochi” în centru; nișe, menționate în cercurile arhitecturale sub denumirea de timpane. In același timp, au fost construite galerii arcuite care împodobeau ambele părți ale curții.
Jean la Breton, în numele monarhului, a vizitat în mod repetat Italia cu o misiune diplomatică, ceea ce a dat oficialului guvernului posibilitatea de a face cunoștință îndeaproape cu capodoperele unice ale artiștilor romanici ale căror opere aparțin Renașterii italiene. Printre ele se află picturi unice din „ansambluri” de grădină uimitoare, izbind spiritul prin geometria lor clară și armonia cu arhitectura clădirii. Jean le Breton, luând ca bază ceea ce a văzut în Italia, a decis să înlocuiască meterezele voluminoase cu garduri vii. Cu toate acestea, grădinile franceze de la Castelul Villandry ocupă o suprafață mult mai mare decât „modelele lor italiene”.
In 1754, castelul a devenit proprietatea marchizului de Castellana, care a decis să opereze o nouă reconstrucție a castelului din Villandry.
Cu toate acestea, planurile sale nu sunt lucrări de restaurare, a unor părți distruse sub influența timpului ale clădirii, ci reconstrucția sa în stilul arhitectural al vremii sale de nou proprietar. Apoi, deschiderile ferestrei au fost ușor modificate, care au devenit mult mai mici și au primit un cadru arcuit. In plus, s-au adăugat balcoane, s-au adăugat camere noi în detrimentul fostelor colonade, înlocuite acum cu ziduri. In această formă, castelul a durat aproape două secole.
La începutul secolului 20, Castelul Villandry a trecut printr-o altă reconstrucție. Remarcabil și binecunoscut în cercurile medicale, Dr. Carvallo, este viitorul șef al Asociației Proprietarilor Monumentelor Istorice, cunoscut ca un mare cunoscător al lumii frumuseții. El a dat și susținut ideea de a reveni la castelul din Villandry în forma sa inițială.
Această inițiativă a fost aprobată aproape imediat de guvern, ceea ce i-a permis dr. Carvallo să preia toate problemele de organizare și construcții cu privire la implementarea ideilor sale.
Conform opiniilor istoricilor și arheologilor moderni, aspectul castelului din Villandry, inclusiv teritoriul alăturat, a fost doar parțial reconstruit. De exemplu, deschiderile de ferestre și-au căpătat aspectul inițial, galeria arcadei a fost restaurată, grădinile au fost transplantate, însă lucrările de construcție nu au afectat partea de sud a fațadei clădirii și interiorul unora dintre clădirile castelului.
Călătorind în jurul lumii și admirând luxul sau, dimpotrivă, ascetismul decorației interioare a castelelor și palatelor, un turist, care se găsește pentru prima dată în castelul francez Villandry, va fi extrem de surprins să vadă splendoarea și bogăția cu care acest castel este renumit pentru toată lumea (în afară de grădinile ce s-au făcut renumite).
Intr-adevăr, interiorul este izbitor prin frumusețea sa, indiferent unde se află călătorul. In multe dintre spații, se pot vedea fotolii și scaune din secolul 18, confecționate din lemn prețios și tapițate în țesătură de mătase, produse la celebra fabrică de țesut din orașul Tura, care funcționează și astăzi. Dormitoarele, care sunt destul de numeroase în castel, încântă cu frumusețea și luxul lor și erau destinate atât oaspeților, cât și proprietarilor din Villandry și copiilor familiei.
Camera prințului Jerome, care, după cum se știe din istorie, era fratele mai mic al lui Napoleon Bonaparte și care timp de câțiva ani fusese proprietar la Villandry în timpul existenței Imperiului Francez, a fost restaurată.
Culoarea roșie a camerei vorbește de la sine: mobilier din mahon scump; perdele pentru a se potrivi cu mobilierul; ziduri drapate cu pânză roșie - toate acestea subliniază apartenența la cel mai mare, cel mai bogat și mai puternic Imperiu.
Este imposibil să nu se amintească despre camerele de zi și, mai exact, despre decorarea tavanului lor. In primul rând este de notat forma lor de cupolă, dar „aspectul” este modelul unic format din multe straturi de lemn, fiecare la rândul său fiind acoperit cu aur. In total, Castelul Villandry are patru camere de zi. Astăzi se poate vedea un astfel de plafon unic de acest gen, doar într-unul dintre ele. Celelalte trei modele de tavan sunt expuse la muzee prestigioase din Europa.
Desigur, după ce a vizitat Castelul Villandry, turistului i se oferă o oportunitate unică de a vizita unul dintre turnurile castelului. Frumoasa priveliște care se deschide fiecărui călător spre vale va rămâne în amintire mulți ani. Este posibil să se compare cu orice altceva frumusețea a două râuri care curg simultan din Loira și Cher. Apropo, nu cu mult timp în urmă, acest peisaj a fost catalogat de UNESCO drept patrimoniu mondial.
Ar fi o greșeală de neiertat când se vorbește despre Castelul Villandry, să se amintească doar pentru a menționa grădinile sale situate în jurul castelului pe trei niveluri. Așa cum am menționat mai sus, Jean le Breton, studiind complexitatea artei grădinăritului, care a fost întruchipată în tablourile artiștilor italieni, a decis să înființeze grădini pe teritoriul castelului său. In zilele noastre, sunt restaurate complet și sunt adevărate capodopere care nu lasă indiferent niciun călător.
Nivelul superior al grădinilor, pe care unii ghiduri turistice îl numesc „Oglinda apei”, este un ansamblu format dintr-un lac neted, în jurul căruia se află pomii fructiferi, iar între ei șerpuiesc căi mici.
Nivelul mediu al grădinilor, împărțit în patru pătrate mari, după ideea „autorului”, coincide cu primul nivel al castelului din Villandry. Numele său este tradus din franceză drept „grădini ale iubirii” (grădinile iubirii). Grădina este un fel de reflectare a conceptului de „iubire”, unde există pasiune, ură și tandrețe și tragedie (cum am mai amintit). Decoratorul a reușit să realizeze toate aceste sentimente cu ajutorul tuturor tipurilor de tablouri de bucșe cu osii. O inimă străpunsă de o săgeată, note de dragoste, coarne, măști, limbi de flacără - toate acestea sunt ușor de observat în suprafețele unice de înflorire. fructiferi, se preferă meri și pere. Compoziția este încadrată de fântâni mici, în formă de stea cu opt vârfuri, care pe de o parte servesc la udare, iar pe de altă parte, joacă rolul de decorare a acestei grădini unice de fructe și legume. Este demn de
De asemenea, merită să se aduge că în partea de sud a „Grădinii Iubirii” trei tablouri sub formă de romburi cresc simultan. Ele reprezintă trei simboluri heraldice: Crucea Țării Bascilor, Crucea de Malta și Crucea de Languedoc.
Nivelul inferior cuprinde adevăratele mici grădini în care cresc morcovii, sfecla, dovlecii, varza. In plus, se plantează pomi remarcat faptul că în prezent, udarea și irigarea întregii grădini se realizează datorită canalului de apă, care literalmente „înconjoară” întreg teritoriul castelului din Villandry. Se vând și semințe doritorilor.
Descendenții lui Jean le Breton au păstrat Villandry până în 1754, când castelul a devenit proprietatea marchizului de Castellane, ambasadorul regal și originar al unei familii foarte renumite de nobili provensali. La ordinele sale, s-au făcut extensii în stilul clasic pe ambele părți ale curții din față. El a redisecat interiorul castelului, adaptându-l la standardele de confort ale sec. al 18-lea: ferestre decorate, adăugate balcoane, au blocat peretele curții pentru a găzdui bucătăria.
Acest aranjment a fost păstrat până în 1906. Castelul în sine este o clădire în formă de potcoavă cu fața spre râu. Rame de ferestre în formă de cruce, mansarde, pante abrupte ale acoperișurilor formează un code Villandry a fost mplex armonios rar. Nu totul a fost salvat - așa că turnurile rotunde cu acoperișuri conice arcuite nu au ajuns la noi. Arhitectura monumentală a castelului a fost afectată de influența unui stil mai simplu, care a fost numit ulterior stilul lui Henric al IV-lea.
In 1906, castelul a fost achiziționat de străbunicul proprietarilor de astăzi, dr. Joachim Carvallo, care a condus Asociația proprietarilor de monumente istorice. Renunță la o strălucită carieră științifică condusă de profesorul Charles Richet (Premiul Nobel pentru medicină din 1913) pentru a-și dedica viața exclusiv lui Villandry. El salvează castelul de la distrugere și recreează grădinile pe modelul grădinii secolului XVI. Găsind proiectul inițial creat de Androis du Cerso, Carvallo a recreat structura parcului, a condus cărări drepte de-a lungul cărora sunt amplasate peluze cu flori, plantate alei de tei, garduri vii, tăiate cu îndemânare de grădinari, reproducând ierburile uimitoare ale călugărilor medievali.
 Astfel, acest castel este considerat ultimul dintre palatele în stil renascentist construite pe Loire. Noua clădire are o formă în formă de U în raport cu curtea din față cu vedere la Loire. Două aripi mari sunt de obicei renascentiste. Sunt construite pe modelul de palate construite la începutul secolului XVI. Fațadele lor sunt tăiate prin ferestre mari încadrate de pilastre cu majuscule ale ordinii clasice și decorate cu frize și lucarnas mari cu volute și timpane. Fațadelor largi li se oferă o asimetrie ușoară (în liniile ferestrelor, în lungimea și direcția aripilor); galerii arcuite merg pe ambele părți ale curții.
Descendenții lui Jean le Breton au păstrat Villandry până în 1754, când castelul a devenit proprietatea marchizului de Castellane, ambasadorul regal și originar al unei familii foarte renumite de nobili provensali. La ordinele sale, s-au făcut extensii în stilul clasic pe ambele părți ale curții din față. El a redisecat interiorul castelului, adaptându-l la standardele de confort ale secolului al 18-lea: ferestre decorate, adăugate balcoane, au blocat peretele curții pentru a găzdui bucătăria.
Această soluție de Villandry a fost păstrată până în 1906. Castelul în sine este o clădire în formă de potcoavă cu fața spre râu. Rame de ferestre în formă de cruce, mansarde, pante abrupte ale acoperișurilor formează un complex armonios rar. Nu totul a fost salvat - așa că turnurile rotunde cu acoperișuri conice arcuite nu au ajuns la noi. Arhitectura monumentală a castelului a fost afectată de influența unui stil mai simplu, care a fost numit ulterior stilul lui Henric al IV-lea.
In 1906, castelul a fost achiziționat de străbunicul proprietarilor de astăzi, dr. Joachim Carvallo, care a condus Asociația proprietarilor de monumente istorice. Renunță la o strălucită carieră științifică condusă de profesorul Charles Richet (Premiul Nobel pentru medicină din 1913) pentru a-și dedica viața exclusiv lui Villandry. El salvează castelul de la distrugere și recreează grădinile pe modelul grădinii secolului 16. Găsind proiectul inițial creat de Androis du Cerso, Carvallo a recreat structura parcului, a condus cărări drepte de-a lungul cărora sunt amplasate peluze cu flori, plantate alei de tei, garduri vii, tăiate cu îndemânare de grădinari, reproducând ierburile uimitoare ale călugărilor medievali.
Clădirea a restabilit atmosfera secolului 18. Turnul castelului privește valurile Loarei și ale râului Cher. Urcarea pe acoperiș este pur și simplu necesară pentru a putea privi peste toate grădinile din Villandry.
Joachim Carvallo și soția sa au colectat pictura spaniolă din sec.al 17-lea - „epoca de aur” a picturii spaniole. Iar când în 1906 au dobândit Villandry, atunci unul dintre obiective a fost să găsească un loc pentru colecția, care a câștigat apoi faimă mare. Villandry deține aproximativ 50 de tablouri, iar proprietarii de astăzi încearcă să restaureze colecția originară. Toate lucrările de pictură aparțin mișcării realiste spaniole - o combinație magnifică de desene flamande și italiene.
Unul dintre cele mai uimitoare obiective turistice ale castelului este plafonul arab. A fost adus din palatul prinților de Makeda, construit în sec.al 15-lea în Toledo. Această casă avea 4 camere de zi pe colț, fiecare având o cupolă cu covoare aurite din lemn multicolor. Palatul a fost distrus în 1905.
Acum, cele trei tavane ale palatului lor sunt păstrate în marile muzee internaționale. Ei bine, al patrulea a fost adus de Joachim Carvallo la Castelul Villandry, sub formă de 3600 de piese. A durat un an pentru a reuni acest puzzle. Acest plafon în stil mudejar, spaniol-maur, a fost creat de maeștrii mauri pentru proprietarii spanioli și este un amestec de elemente decorative și semnificative ale artei creștine și maure. Sfoara franciscană, scoicile Sf. Jacob de la Compostella, un ornament de flori și heraldica suveranilor sunt combinate cu stuc, auriu și cu scenă arabă.
Un principal interes pentru care merită să se viziteze Villandry sunt, fără îndoială, grădinile sale. Au plantat 1.150 de tei, iar lungimea totală a gardurilor vii este de aproximativ 52 km. In fiecare an, 250 de mii de răsaduri de flori și legume sunt transplantate în grădini. Dezinfectarea are loc complet manual, pentru a nu deteriora rădăcinile foarte fragile ale lemnului de boxe. Florile sunt plantate astfel încât fiecare soi să înflorească în sezonul său, înlocuindu-le pe altele.
Le Breton, care a îndeplinit misiunea de ambasador al lui Francisc I în Italia, a avut ocazia să vadă multe grădini, inclusiv pe cele de la vilele d’Este și Lante, planificate de faimoșii maeștri ai Renașterii italiene, grădini care s-au contopit organic cu arhitectura clădirilor, jucând un fel de însoțire pentru acestea. Grădinile erau caracterizate de linii geometrice stricte și de o soluție arhitectonică pronunțată. Bazate pe modelul italian, grădinile franceze ocupă totuși zone mari, fac ca zidurile orașului să fie inutile și par a reduce volumul exterior al clădirilor. Aleile largi ale acestora sunt mărginite de parteruri înflorite, ale căror contururi sunt accentuate de o mulțime de arbuști tăiați. Grădinile Villandry îndeplinesc perfect aceste cerințe.
Grădinile sunt împărțite în trei niveluri. Cel mai înalt - primul nivel – este numit  Grădina de apă (Jardin d "eau). Inspirat de clasicism, este așezat în jurul unui corp mare de apă creat sub forma unei oglinzi a lui Louis XV. O oglindă este un iaz cu plante acvatice rare. Apa este preluată din iaz atât pentru irigare, cât și pentru funcționarea fântânilor. Grădina cu apă este un loc ideal pentru gândirea necuprinsă pe vremea caldă.
Al doilea nivel, care se află la același nivel cu sălile etajului inferior, este Grădină regulată (Le jardin d "ornement) constând din trei site-uri tematice: Grădina Iubirii (Jardin d "amour), Grădina muzicii (Jardin de la musique) și Grădina ierburilor medicinale (Jardin des simples). Florile și ierburile sunt plantate printre arbuști tăiați scurt, care formează un ornament fantezist.
Când a proiectat, creatorul parcului a dorit ca gardurile vii să reprezinte formele de iubire. Sunt patru, potrivit autorului.
Iubire tandră- inimile împărțite în colțuri de luminile unei flăcări de dragoste. In centru sunt măști care au fost purtate peste ochi în timpul balurilor și care au voie să conducă orice conversație de la cele mai serioase la cele mai sincere.
Dragoste (fugace)- patru fani din colțuri simbolizează ușurința sentimentelor. Intre acești fani se află coarnele trădării. In centru sunt scrisori de dragoste sau note pe care o femeie cu avânt le trimite iubitului ei. Culoarea dominantă a acestui pătrat este galbenul, culoarea trădării.
Iubire pasionată- inimi, dar de data aceasta rupte de pasiune. Schițele de boxe sunt complexe și formează un labirint, există și un indiciu de dans.
Iubire tragică- Desenele reprezintă lamele pumnalelor și săbiilor folosite în dueluri care apar din cauza rivalității în dragoste. Vara, florile roșii înfloresc aici ca un simbol al sângelui vărsat în luptă.
A doua grădină - simbolizează diferite instrumente muzicale din orchestră. Triunghiuri mari sunt lirele, lângă care sunt harpe. Intre lire, există sfeșnice pentru aprinderea unei partituri muzicale.
A treia grădină - Grădina cu plante. Ca și în grădinile medievale, este situată între grădină și biserică. Grădina are peste 30 de tipuri de plante aromate, medicinale și mirositoare. Strămoșii noștri au considerat toate aceste plante ca fiind utile pentru viața de familie. Toate se pot identifica datorită plăcilor.
Și în final, al treilea nivel - Grădină (Rotager) a cărei suprafață este de 12,5 mii de metri pătrați. Se compune din 9 paturi patrate de aceeași dimensiune, dar cu motive geometrice diferite. Aceste paturi pătrate sunt plantate cu legume, ale căror culori sunt combinate între ele (culoarea albastră a prazului, culoarea roșie a varză și sfeclă, jad verde de vârfuri de morcov) pentru a crea impresia de șah multicolor. Plantațiile de legume sunt încrucișate cu mere și pere, ale căror ramuri formează alei de spalier.
Fântânile destinate inițial irigării constituie un element suplimentar de decorare a acestui peisaj verde. In fața plantelor există plăci informative care explică semnificațiile lor simbolice: varză - licență, dovleac - fertilitate etc. In plus, acestea informează despre proprietățile vindecătoare ale fiecărei plante.
Originea grădinii de legume datează din evul mediu. Călugării și abatele lor le plăcea să aranjeze legumele în forme geometrice. Numeroasele cruci ale grădinii Villandry ne amintesc de aceste rădăcini monahale. Pentru a revitaliza grădinile, călugării au adăugat trandafiri. Plantate simetric, ele, potrivit vechii tradiții, simbolizează un călugăr care săpase un complot vegetal.
Influența italiană aduce elemente decorative în această grădină mănăstirească: fântâni, arbori împletiți cu verdeață, paturi de grădină cu flori. Grădinarii francezi ai sec.al 16-lea combină aceste două mișcări - francezul monahal și italianul și creează grădina de care aveau nevoie pentru trandafiri și legume noi aduse din America. Ei o numesc „grădină decorativă”. Aceasta este exact ceea ce a fost în proiectul lui Cersault, pe baza căruia Carvallo a creat o grădină modernă.
In fiecare an, se fac două plantări: una primăvara, rămânând din martie până în iunie, a doua - vara, rămânând din iunie până în octombrie. În fiecare an se folosesc aproximativ 40 de tipuri de legume, aparținând a opt familii botanice. Aici nu găsești cartofi, ceea ce este un anacronism pentru grădina sec.al 16-lea. Dispunerea legumelor se schimbă cu fiecare plantare, sub rezerva, pe de o parte, a unei combinații armonioase de culoare și formă și, pe de altă parte, pentru cerințe horticole, în conformitate cu care este necesară o alternanță de 3 ani a plantațiilor, pentru a nu epuiza solul. Irigarea se efectuează într-un sistem automat de irigație săpat.
In spatele grădinii se deschide perspectiva unui sat cu clopotnița unei biserici romanice. Grădina de legume este poate cea mai neobișnuită parte a ansamblului de grădină Villandry, cu tarabe mari multicolore formate din legume și pomi fructiferi. Un astfel de aspect datează din timpuri străvechi. In secolul 16 au fost create primele grădini botanice în care au fost cultivate plante rare, originare din țările Americii, necunoscute până atunci. Plantele au fost amplasate în grădini decorative, unde au fost monitorizate pentru dezvoltarea și aclimatizarea lor. Grădina Villandry urmează această tradiție străveche.
Nu trebuie uitat de tradiționalul de trandafiri pentru Franța. Sunt foarte mulți, sunt colorați și foarte frumoși. Dar a transmite în cuvinte mirosul în aer este imposibil, este ceva divin. Vreau să inspir aroma, stând în aer cu brațele pline. Stai și inspiră. Fantastic!
Pentru a vizita aceste grădini unice, a veni la Villandry este o necesitate! Castelul găzduiește diverse festivaluri de flori. Puteți găsi programul evenimentelor pe site-ul oficial al castelului. Proprietarii castelului, moștenitorii Dr. Carvallo, care a murit în 1936, au deschis o școală mastervo de grădină în Villandry, care există până în zilele noastre.
Curtea noului castel, înconjurată pe ambele părți de o galerie arcade, se confruntă cu Loira, și ambele aripi ale sale sunt considerate încă un exemplu de arhitectură renascentistă.
Una dintre terase se deschide către Pavilionul Audienței - un fel de foișor în care te poți ascunde de căldură.
Este atrăgător să ne plimbăm puțin prin interioarele castelului. In majoritatea încăperilor se pot găsi scaune și fotolii din secolul 18, tapițate din mătase de la celebra fabrică din Tours, încă angajată în producția acestei țesături.
Sala de mese, remodelată de marchizul de Castellana în spiritul sec.al 18-lea, a pierdut ca urmare vechile tapiserii de pe pereți, care au fost înlocuite cu panouri din vremea lui Ludovic al XV-lea, iar podeaua de marmură a fost acoperită cu parchet.
După cum era de așteptat, bucătăria este cea mai simplă cameră a castelului, cu dale de teracotă (cărămidă) pe podea, un șemineu mare și zidărie. Aici se pot vedea toate elementele bucătăriei vechi: masă de stejar, vase și tigăi de cupru și altele asemenea.
Scara mare de calcar a fost construită de către marchizul de Castellana în curte, în locul vechii scări octogonale. Pe balustrada de fier, se pot vedea inițialele marchizei.
Dormitoarele de la primul etaj erau destinate în mod tradițional proprietarului și oaspeților săi. Au fost și ele restaurate, dar numai interioarele sec.al 18-lea au fost restaurate, deoarece pentru cele anterioare nu a existat nicio dovadă despre cum arătau aceste camere la modificările lui Castellano.
Există o încăpere luminoasă ce a aparținut o perioadă scurtă fratelui mai mic al lui Napoleon, prințul Jerome, care a deținut castelul de la Villandry timp de câțiva ani în perioada Imperiului. In consecință, desenul și mobilierul acestei încăperi sunt realizate în stil imperial: mobilier de mahon, perdele și draperii de mătase roșie, precum și semne și sulițe militare pe pereți.
Există și un dormitor în care locuia soția doctorului Carvalho, Anne Coleman. Aici se pot vedea portretele a trei dintre cei șase copii ai cuplului.
La colțurile reședinței Villandry se află patru camere de zi, fiecare cu o cupolă unică. Plafonul sufrageriei estice a fost creat în Toledo în sec.al 15-lea și este un model al multor structuri de lemn acoperite cu auriu. In timpul restaurării lui Joaquim Carvalho, doar unul dintre aceste tavane a fost restaurat în palat, celelalte trei împodobesc astăzi expozițiile unor prestigioase muzee internaționale. A fost nevoie de un an întreg pentru a reasambla plafonul rămas la Villandry, din 3.600 de piese individuale. Construit în stil mudejar de meșteșugari mauri pentru patronii lor spanioli, acest tavan combină elemente decorative atât ale artei creștine, cât și ale artei maure: funii, scoici, flori și stema regală, amestecate cu modele fanteziste, aurii și arabescuri.
La etajul doi se află două dormitoare pentru copii mici, cu jucării mici, cărți vechi, haine brodate și un leagăn. Intreaga zestre imobiliară și ornamentală a castelului este greu de inventariat într-un astfel de articol restrâns.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu